Polub poniedziałki

lubie poniedziałki. Kamila Kozioł CoachAż 65 proc. Europejczyków uważa, że ten dzień wyjątkowo się dłuży i jest najmniej produktywny. A wiecie, że najwięcej ataków serca dochodzi w poniedziałek? Żeby ten dzień przetrwać w zdrowiu i cieszyć się z niego – innymi słowy polubić go – nastaw się do niego pozytywnie. Oto kilka sposobów:

1. Utrzymuj balans między życiem prywatnym a zawodowym
– wtedy nie będziesz mieć poczucia, że wciąż pracujesz. Jakie hobby / zajęcie będziesz wykonywać po pracy, które sprawi, że się zrelaksujesz?

2. Zacznij poniedziałek z nowym projektem
– nowe zadanie pozwoli Ci wyjść z rutyny i zrobić coś, czego nie robiłeś.

3. Małe planowanie na początek tygodnia
– nie wpadaj w wir pracy, tylko zaplanuj spokojnie cały tydzień, zrób porządek w dokumentach i spokojnie przejdź do codziennych obowiązków.

4. Patrz na to, co jesz
– Zawsze będę powtarzać, że dieta jest bardzo ważna w odczuwaniu szczęścia. To, co jesz wpływa na Twoje samopoczucie, nastrój i ogólne samopoczucie organizmu. Zrób do pracy małe przekąski (dwie) aby nie odczuwać głodu.

5. Sport wpływa na odczuwanie szczęścia
– ćwicz rano, jeśli nie masz czas na jogging, kilka pajacyków, przysiadów i ogólne rozciąganie po wyjściu z łóżka jest OBOWIĄZKOWE.

6. Przestań biadolić!
– nie narzekaj, nie wygaduj, że nie lubisz poniedziałków tylko zamień to na zdanie, które doda Ci energii i motywacji do pracy. Ja mam „nie ważne jaki dzień, ważne że z powerem!”

7. Bądź wdzięczny
– zamiast narzekać na to, że musisz iść do pracy, podziękuj sobie, że masz pracę i masz do czego wstawać rano i dzięki czemu masz pieniądze. Zacznij codziennie wymieniać minimum 3 rzeczy, za które jesteś wdzięczny.