4 kroki wzmacniające poczucie własnej wartości

Lubię dzielić się osobistymi doświadczeniami związanymi z budowaniem poczucia własnej wartości. Dlatego też napisałam z Anną Kosińską książkę pt. „W poczuciu własnej wartości. Zbuduj swoją wewnętrzną siłę.” Jest w niej zawarty obszerny plan z dużą ilością ćwiczeń na zbudowanie w sobie poczucia wyjątkowości. Dziś podzielę się z Tobą czterema ćwiczeniami, które pomogą Ci podnieść swoje poczucie własnej wartości, przynajmniej w niewielkiej części. To doskonały start do zdecydowanie większej przemiany swojego poczucia wartości.

 

 
Pamiętaj o swoich potrzebach. Wypisz 5 codziennych potrzeb, o których chcesz pamiętać i na które chcesz mieć czas. Może to być od ciepłej porannej kawy lub pięcio-minutowego prysznica po czas na ćwiczenia fizyczne lub czas na poczytanie blogów o interesującej Cię tematyce.

Zacznij regularnie ćwiczyć. To może być dwa razy na tydzień, może to być joga, możesz zrobisz przysiady i brzuszki z Lewandowską, ale się rusz bo sport to szczęście, czyli endorfiny. Wybuch endorfin i przypływ energii do działania. Zaplanuj od dziś czas na ćwiczenia, choćby 25 minut!

Codziennie wypisuj pięć dobrych rzeczy, jakie spotkały Cię w danym dniu. Spisuj je na kartce w zeszycie lub użyj do tego mojego dziennika coachingowego, w którym masz miejsce na cele, sesje wdzięczności i ponad 300 innych pytań coachingowych.

Módl się lub medytuj. Poświęć chwilę przed snem na modlitwę lub medytację. Podziękuj za dzisiejszy dzień, wspomnij dobre chwile, pomyśl co mogłaś zrobić lepiej i poproś o przychylność losu. Zrelaksuj się i uspokój myśli. Będzie Ci znacznie lepiej.

 

„Przyjdzie taka chwila, gdy stwierdzisz, że wszystko się skończyło. To właśnie będzie początek”. Louis L’Amour

Wydaje się mało? Tym bardziej spróbuj. Wykonuj te ćwiczenia codziennie (za wyjątkiem ćwiczeń fizycznych) a zobaczysz, jak po tygodniu lub dwóch Twoje poczucie wartości wzrośnie i zaczniesz być z siebie zadowolona! Najważniejsze jest to, aby robić coś dla siebie, bo zasługujesz na to aby mieć czas dla siebie, swoich potrzeb i pasji. Masz do tego prawo, jak każdy inny. Sama jestem mamą dwójki dzieci, z czego młodsza – 1,5 roczna córka jest ze mną w domu. Nie mam niani, a mimo to znajduję czas dla siebie. To ważne, bo jeśli ja będę sfrustrowana, zła i niepewna siebie, to co widzą wtedy moje dzieci? Czego ich uczę? Jakim jestem dla nich wzorem i przykładem do naśladowania? To oczywiście pytania retoryczne. Jeśli trudno Ci jest na początku przełamać się, aby zrobić to dla samej siebie, zrób to dla tych, którzy są dla Ciebie ważni. Oni uczą się od Ciebie dobrych zachowań, mających w przyszłości pomóc im wieść szczęśliwie życie i być z siebie zadowolonym.

Jeśli wciąż będziesz posługiwała się wymówkami i praktykowała użalanie i irytowanie się będziesz w tym coraz lepsza. – Kamila Kozioł

Trzymam za Ciebie kciuki!
Z serdecznymi pozdrowieniami
Kamila

Kamila Kozioł jest magistrem psychologii, akredytowanym coachem i dyplomowanym trenerem. Pracuje z Kobietami nad ich poczuciem wartości, pewnością siebie i celami. Jest współautorką dwóch książek rozwojowych: bestsellera „Dziennik coachingowy. 365 pytań od Twojego coacha” i „W poczuciu własnej wartości. Zbuduj swoją wewnętrzną siłę”. Prywatnie, żona i mama dwójki dzieci.