W tym odcinku odpowiem na pytanie, jak rozpoznać i zmienić niechciane myśli. Zapraszam!

Jak zmienić niechciane myśli? Psychologia, coaching – Kamila Kozioł

Włącz subskrypcję jednego z moich kanałów np. You Tube, Fan Page na Facebooku, Instagram lub w swojej aplikacji z podcastami, aby być na bieżąco i być informowanym o nowych video, live’ach, promocjach czy nowych produktach.

Pesymistyczne, ponure myślenie może mieć negatywny wpływ na twoje życie na więcej sposobów, niż możesz sobie wyobrazić. 

Badania konsekwentnie łączą negatywne myślenie ze zwiększoną liczbą widzianych problemów, ze zdrowiem psychicznym, problemami ze zdrowiem fizycznym, problemami w relacjach i finansach.

Ale dobrą wiadomością jest to, że każdy może nauczyć się walczyć z negatywnym myśleniem. 

Jako psycholog i coach mam doświadczenia z pierwszej ręki. Widzę, co się dzieje, gdy kobiety zmieniają swoje wzorce myślowe. Nie tylko czują się lepiej, ale również ich zachowanie się zmienia.

Będąc na studiach psychologicznych, poznałam i zrozumiałam termin przekształceń poznawczych. Przedstawię Ci prosty i skuteczny sposób, który polega na zmianie swoich myśli.

Zmiana sposobu myślenia jest pierwszym krokiem w budowaniu siły mentalnej.

Grupa Kamili Kozioł na Facebooku: Kobieta Wartościowa DOŁĄCZ TERAZ!

Jak rozpoznać czarne myśli?

Czarne myśli to takie jak:

  • obwinianie siebie,
  • szukanie złych wiadomości,
  • wróżenie najgorszej możliwej wersji wydarzeń,
  • przesadzanie.

Oto jak rozpoznać czarne myśli:

Obwinianie siebie:

Chociaż wzięcie odpowiedzialności za siebie jest ważne, nadmierne obwinianie się nie jest produktywne. 

W rzeczywistości jest to związane z problemami zdrowia psychicznego, najczęściej z depresją. Uważaj na moment, kiedy mówisz sobie, że „zrujnowałaś wszystko” lub że coś jest „ całą twoją winą”.

Wszędzie tylko złe wiadomości

Czarne myśli to też te, które szukają złych wiadomości –  jeśli w ciągu dnia jest  dziewięć dobrych rzeczy i jedna zła, a przede wszystkim skupiasz się na jednej złej stronie. Ale rozwodzenie się nad tą jedną negatywną myślą sprawi, że utkniesz w czarnej przestrzeni… 

Ważne jest, aby cofnąć się i stworzyć bardziej zrównoważoną, realistyczną perspektywę.

Wróżenie najgorszej możliwej wersji wydarzeń 

Nawet jeśli nie masz pojęcia, co stanie się jutro, Ty przewidujesz zły los i mrok. 

Niezależnie od tego czy wyobrażasz sobie, jak ze stresu niszczysz szansę na awans, czy powiesz sobie, że nigdy nie będziesz szczęśliwa takie zgadywanie może przerodzić się w samospełniającą się przepowiednię, jeśli nie będziesz ostrożna.

Przesadzanie

Czarne myśli to także przesadnie –  mówienie sobie, że całe spotkanie było całkowitą katastrofą lub przekonanie siebie, że wszystko w twojej pracy jest straszne, prowadzi do spirali złych emocji i odczuć. 

Im bardziej negatywnie myślisz, tym gorzej się poczujesz. A im gorzej się czujesz, tym mniej prawdopodobne jest, że podejmiesz pozytywne działania.

Dlatego niezwłocznie, jak tylko świadomie dojdzie do Ciebie, co się dzieje zastąp czarne myśli prawdziwymi myślami.

Jak zmienić czarnowidztwo?

Po zidentyfikowaniu czarnych myśli, twoim zadaniem jest zastąpienie ich prawdziwymi myślami. 

Jednym z najlepszych sposobów na to jest zadanie sobie pytania: „Co powiedziałabym przyjaciółce, która ma ten problem?”.

Kiedy więc przyłapiesz się na myśleniu: „Nigdy nie zaoszczędzę wystarczającej ilości pieniędzy na wybudowanie domu”, „to mi się nigdy nie przydarzy”, możesz odpowiedzieć sobie, mówiąc: „Mogę stworzyć jasny plan oszczędzania większej ilości pieniędzy, aby zbudować dom”, „mogę stworzyć warunki, dzięki którym to mi się przydarzy”.

PODSUMOWANIE:

Zastąpienie zbyt negatywnych myśli bardziej realistycznymi stwierdzeniami może zainspirować Cię do podjęcia pozytywnych działań – co jest kluczem do stworzenia życia, w którym czujesz się usatysfakcjonowana i spełniona.

Do usłyszenia następnym razem!

Jeśli chcesz posłuchać, możesz zrobić to tutaj:

Powiązane artykuły, których nie możesz przeoczyć:

Kamila Kozioł – zabieram Cię w podróż wzmacniającą Twoje poczucie własnej wartości.
Jako
psycholog, dyplomowany trener i certyfikowany coach pomagam kobietom rozumieć, że wartość noszą w sobie, nie na sobie.
Jestem
autorką trzech książek: Dziennik coachingowy. 365 pytań od Twojego coacha (Kamila Kozioł Kamila Rowińska), W poczuciu własnej wartości (Kamila Kozioł Anna Kosińska) i Pamiętnika Emocji.
Przeprowadziłam ponad
2700 godzin coachingowych, 1300 doradczych, kilkadziesiąt szkoleń.
Jako ekspert zostałam
zaproszona do telewizji TVN24BIS oraz TVP2, oraz do udzielenia wywiadów, m.in Numer1, Women’s Health, Joy, Business Woman & Life i inne.
Zapraszam Cię do odkrycia Twoich wartości, wizji i misji, bo wierzę, że każdy ma w życiu coś do spełnienia dla siebie i innych.