Czy czujesz, że źle radzisz sobie z dbaniem o siebie? Kiedy inni ludzie mówią ci , żebyś znalazł czas na samoopiekę , czy zastanawiasz się, jak to zrobić?

Włącz subskrypcję jednego z moich kanałów np. You Tube, Fan Page na Facebooku, Instagram lub w swojej aplikacji z podcastami, aby być na bieżąco i być informowanym o nowych video, live’ach, promocjach czy nowych produktach.

Transkrypcja:

Dbanie o siebie nie przychodzi w sposób naturalny dla wielu z nas, zwłaszcza gdy lista rzeczy do zrobienia jest przepełniona prośbami innych osób. Możesz nie czuć, że masz czas lub energię, aby to się stało, więc znajduje się na samym końcu rzeczy do zrobienia.

Jeśli myślisz, że zawsze o siebie dbałam i stawiałam na pierwszym miejscu – to jesteś w błędzie.

Jeszcze kilka lat temu nie praktykowałam regularnego dbania o siebie. Okazało się, że mój brak czasu i energii był w istocie moją winą i tylko wymyślałam sobie wymówki. Zdałem sobie sprawę, że są trzy kluczowe nawyki, które zaniedbałem w moim życiu, co negatywnie wpływało na mój stosunek do dbania o siebie.

Trzy kluczowe nawyki

W tym video podzielę się z tobą wiedzą, co należy zmienić i ułatwić sobie dbanie o siebie!

Uważam, że istnieją trzy kluczowe zachowania, które mają ogromny wpływ na Twój stosunek do samej siebie. Te trzy kluczowe zachowania to:

  • Wyznaczenie granic
  • Samodyscyplina
  • Konsekwencja

Bądźmy szczerzy, praca nad tymi nawykami NIE jest  prosta, ani zabawna. Ani razu nie słyszałam, aby ktoś powiedział, że granice, samodyscyplina czy konsekwencja są zabawne. Nie są i dlatego tak trudno je ćwiczyć. Ale jeśli pracujesz nad ich ulepszeniem, życie staje się przyjemniejsze, ponieważ możesz stworzyć więcej czasu i energii na rzeczy, które są dla Ciebie ważne.

Jak te nawyki wpływają na samoopiekę?

Wyznaczanie granic między sobą i innymi jest niezbędne, aby chronić swój czas i energię. Kiedy jasno określasz swoje granice i dokładasz wszelkich starań, aby się ich trzymać, pozwalasz sobie na skupienie się na własnych potrzebach.

Granice

Aby lepiej zrozumieć swoje granice w życiu, zastanów się, jakie zachowania będziesz tolerować, a jakich nie będziesz tolerować. To ty jesteś odpowiedzialna za ustalenie (i przekazanie) granicy, aby temu zapobiec. Nikt inny nie zrobi tego za Ciebie.

 Zdecyduj, ile czasu chcesz poświęcić tym aspektom swojego życia. Jeśli prośby lub zaproszenia od innych nie pasują do tych rzeczy, powiedz nie.

Grupa Kamili Kozioł na Facebooku: Kobieta Wartościowa DOŁĄCZ TERAZ!

Dyscyplina:

Dyscyplina oznacza, że ​​nie odkładasz na bok rzeczy, których potrzebujesz na poziomie fizycznym, emocjonalnym i duchowym. Chodzi o trzymanie się swoich granic i nie pozwalanie, by sprawy ważne się oddalały. Kiedy praktykujesz samodyscyplinę, jest to znak, że szanujesz siebie.

Samodyscyplina polega na usuwaniu pokus, które niczego nie wnoszą do twojego życia. Jeśli przeglądasz Instagram późno w nocy, kiedy powiedziałeś, że pójdziesz spać o rozsądnej porze (sen to samoopieka, kochana!), Nie praktykujesz samodyscypliny. Zamiast tego połóż telefon po drugiej stronie pokoju, wyłącz go lub usuń powiadomienia Instagrama.

Kiedy jesteś konsekwentna, praktykujesz samoopiekę. Dzięki temu dbanie o siebie nie jest przypadkowe, albo tylko wtedy, gdy „miarka się przebrała”, ale są konsekwencją szacunku do samej siebie i staje się częścią twojego życia.

Konsekwencja:

Konsekwencja pojawia się, gdy podejmujesz małe, pingwinie kroki, aby działanie stało się nawykiem. Zamiast próbować zmienić wszystkie swoje nawyki naraz, zacznij od wyznaczenia sobie jednego celu samoopieki i pracuj nad jego przestrzeganiem. 

Na przykład, jeśli Twoim celem samoopieki jest codzienny trening przez 30 minut, zacznij od budowania samodyscypliny w tym obszarze.

Przygotuj się na poczucie spełnienia, usuń pokusy i nagradzaj siebie. Samodyscyplina odgrywa ogromną rolę w tym, jak konsekwentna jesteś w swoich działaniach, więc kontynuuj pracę nad budowaniem samodyscypliny wokół swoich nawyków i priorytetów.

Powodzenia!

Z miłością, Kamila

Kamila Kozioł – zabieram Cię w podróż wzmacniającą Twoje poczucie własnej wartości.
Jako
psycholog, dyplomowany trener i certyfikowany coach pomagam kobietom rozumieć, że wartość noszą w sobie, nie na sobie.
Jestem
autorką trzech książek: Dziennik coachingowy. 365 pytań od Twojego coacha (Kamila Kozioł Kamila Rowińska), W poczuciu własnej wartości (Kamila Kozioł Anna Kosińska) i Pamiętnika Emocji.
Przeprowadziłam ponad
2700 godzin coachingowych, 1300 doradczych, kilkadziesiąt szkoleń.
Jako ekspert zostałam
zaproszona do telewizji TVN24BIS oraz TVP2, oraz do udzielenia wywiadów, m.in Numer1, Women’s Health, Joy, Business Woman & Life i inne.
Zapraszam Cię do odkrycia Twoich wartości, wizji i misji, bo wierzę, że każdy ma w życiu coś do spełnienia dla siebie i innych.