Kiedy życie toczy się zbyt szybko, bycie obecną gwarantuje, że nadal możesz w pełni cieszyć się życiem. Ale co to znaczy być obecną? Jak dokładnie zacząć żyć w danej chwili? O tym powiem Ci w tym video.

Włącz subskrypcję jednego z moich kanałów np. You Tube, Fan Page na Facebooku, Instagram lub w swojej aplikacji z podcastami, aby być na bieżąco i być informowanym o nowych video, live’ach, promocjach czy nowych produktach.

Transkrypcja

Bycie obecną oznacza bycie świadomą. Zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie, chodzi o zwrócenie uwagi na to, co się dzieje, bez prób zmiany czegokolwiek.

Jedynym problemem jest to, że o wiele łatwiej powiedzieć, niż zrobić. Wdrożenie tej praktyki może być ogromnym wyzwaniem.

Aby nieco ułatwić uważność, stworzyłam listę pomysłów, dzięki której zwiększysz  uważność i obecność w codziennym życiu. W ten sposób możesz zacząć cieszyć się małymi rzeczami w życiu, nawet gdy robi się gorączkowo.

1. Świętuj małe rzeczy.

Jeśli śledzisz mnie na Instagramie , wiesz, że KOCHAM kawę. Codziennie przed pracą piję spokojnie kawę. Kawa to mała radość. To chwila na refleksję, spokój i czas dla siebie. Parzenie kawy to sama przyjemność. Bez względu na to, czy znajdziesz 10 groszy, czy ktoś uśmiechnie się do ciebie na ulicy, czy porozmawiasz z panią z warzywniaka, świętuj małe rzeczy i ciesz się nimi.

2. Ćwicz uważność

Poświęć chwilę, aby spróbować uważności w chwili, w której się znajdujesz. Możesz to zrobić, zadając pytania dotyczące otoczenia i aktualnego stanu. Zadaj sobie pytania takie jak: Gdzie jestem? Co mnie otacza? Jakie odgłosy słyszę? Co fizycznie czuję wokół siebie? Co czuję? Kto jest w pobliżu? Jak się czuję? Za co jestem teraz sobie wdzięczna?

Proste pytania, ale pewnie słysząc je zaczęłaś nagle bardziej dostrzegać tą chwilę, prawda?

Ostatnie wpisy:

3. Słuchaj bez zamiaru odpowiadania.

Kiedy jesteś zaangażowany w rozmowę, jak często martwisz się, co powiedzieć dalej? Często słuchamy drugiej osoby tylko w połowie, ponieważ ciągle myślimy o naszych własnych historiach i tym, co możemy dodać do rozmowy. Zamiast tego spróbuj po prostu słuchać z ciekawością, a nie z oczekiwaniem.

4. Słuchaj swojego ciała.

Łatwo jest zacząć myśleć, że musisz jeść w określony sposób lub ćwiczyć przez określony czas, ponieważ robią to inni ludzie. Jednym z najlepszych sposobów, w jaki możesz być obecną w swoim życiu, jest słuchanie tego, co mówi ci ciało. Czy bieganie brzmi okej? Idź pobiegaj! Nie? Może joga? – co wolisz? 

Grupa Kamili Kozioł na Facebooku: Kobieta Wartościowa DOŁĄCZ TERAZ!

5. Słuchaj swoich emocji

Jeśli masz skłonność do nadmiernego analizowania swoich uczuć i próby ich zmiany, zachęcam cię, abyś usiadła ze swoimi uczuciami i po prostu je obserwowała, zamiast próbować je zmienić. Nieprawdą jest, że pewne uczucia są złe i że przez cały czas musisz być pozytywnie nastawiona, a złość lub smutek to słabość. Zapraszam cię od dosłuchania całej serii video o emocjach, które najdziesz na moim kanale na YT.

6. Zmniejsz rozproszenie

Większość z nas nigdy nie jest w pełni obecna w naszym życiu, ponieważ nieustannie się rozpraszamy. Możemy przez kilka chwil skupić się na jednej rzeczy, ale nagle pojawia się inna myśl, prośba lub zadanie i przechodzimy do następnej rzeczy. Zidentyfikuj najważniejsze czynniki, które Cię rozpraszają i usuń je lub sama odejdź. Łatwej wziąć laptop i pójść do jadalni niż przesunąć łówko, na widok którego pragniesz tylko spać…

7. Zastanów się nad swoim dniem

Niezależnie od tego, czy prowadzisz dziennik coachingowy, spisujesz listę rzeczy, za które jesteś wdzięczna , czy opowiadasz ukochanej osobie, ważne jest, aby zastanowić się nad kilkoma rzeczami, które poszły dobrze w ciągu dnia. Zachęca to do pozytywnego myślenia (nawet jeśli był to ostatecznie okropny dzień) i może pomóc zapobiec zlewaniu się dni. Codziennie podsumuj swój dzień. Ja praktykuję to z dziećmi i widzę, że zasypiają z przyjemnością i radością.

I ostatnia sprawa, która najbardziej przybliży cię do samej siebie to …

Porzuć w kąt telefon i social media

Pewnie domyślałaś się, że ten moment nadejdzie. Codziennie spędzaj czas z dala od telefonu i komputera. Przeczytaj książkę, pisz pamiętnik emocji, Idź na spacer, ćwicz jogę lub zjedz swój obiad bez telefonu lub You Tube w tle. Codziennie rób coś, co nie wymaga połączenia z Internetem.

Z miłością,
Kamila

Kamila Kozioł – zabieram Cię w podróż wzmacniającą Twoje poczucie własnej wartości.
Jako
psycholog, dyplomowany trener i certyfikowany coach pomagam kobietom rozumieć, że wartość noszą w sobie, nie na sobie.
Jestem
autorką trzech książek: Dziennik coachingowy. 365 pytań od Twojego coacha (Kamila Kozioł Kamila Rowińska), W poczuciu własnej wartości (Kamila Kozioł Anna Kosińska) i Pamiętnika Emocji.
Przeprowadziłam ponad
2700 godzin coachingowych, 1300 doradczych, kilkadziesiąt szkoleń.
Jako ekspert zostałam
zaproszona do telewizji TVN24BIS oraz TVP2, oraz do udzielenia wywiadów, m.in Numer1, Women’s Health, Joy, Business Woman & Life i inne.
Zapraszam Cię do odkrycia Twoich wartości, wizji i misji, bo wierzę, że każdy ma w życiu coś do spełnienia dla siebie i innych.